شش آیتم اصلی استایل مینیمال

چگونه یک استایل مینیمال شیک بسازیم؟
خلاصه

در استایل مینیمال رنگ ها حرف اول را میزنند و تعیین کننده یک استایل مینیمال شیک هستند. مینیمالیسم یا ساده گرایی یک سبک و استایل جدید و به روز است که اکثرا افراد علاقه مند به داشتن حداقل یک استایل مینیمال هستند.

1400/8/28
2884 بازديد
چگونه یک استایل مینیمال شیک بسازیم؟

 استایل مینیمال چیه و چجوری می تونیم یک استایل مینیمال شیک داشته باشیم؟


در این سبک لباس ها و وسایل اضافی دیده نمیشه و در عوض آیتم ها طوری انتخاب میشن که همیشه قابل استفاده هستن و هیچوقت از مد نمیفتن. یکی دیگه از ویژگی های استایل مینیمال محدود بودن رنگ هاست بنابراین شما میتونید با داشتن تعداد کمی لباس، استایل های متنوع بسازید. بطور کلی زرق و برق، پارچه‌های براق، منجق و مروارید، پولک، مهره، سنگ دوزی، گلدوزی و نقش و نگار در طراحی لباس‌های مینیمال هیچ جایی نداره.

میشه که تو آیتم ها رد کمی از زرق و برق هم وجود داشته باشه به شرطی که این کار با ظرافت و خلاقانه انجام شده باشه و تو ذوق نزنه.

استایل مینیمال

در این استایل به جای اضافه کاری ها و استفاده از مدل های شلوغ تمرکز روی برش های خلاقانه و زاویه دار و کیفیت پارچه ها و دوخت اونهاست. در استایل مینیمال لباس‌ها به گونه ای انتخاب میشن سیلوئیت زیبا داشته باشن و خطوط سایه روشنی رو بعد از پوشیدن ایجاد کنن. یعنی لباسی که به تن می‌کنید باید برش و خط بدن شما رو نشون بده و زیبایی اندام کاملا مشخص بشه.

در مجموع استایل مینیمال بهتون کمک میکنه که تو انتخاب لباس ها گیج و سردرگم نشین و با صرف زمان و هزینه ی کمتر، بهترین استایل رو بسازید. 


اجزای اصلی استایل مینیمال شامل چه چیزهایی میشه؟


برای داشتن استایل مینیمال به شلوار با رنگ های سفید، مشکی یا آبی در کمد لباس هاتون احتیاج دارید. مدل شلوار هم میتونه هر جوری باشه راسته، مام فیت، بوت کات و … مهم اینه که راحت باشه. یه کمربند ساده هم در کنارش میتونه زیبایی کار رو چند برابر کنه یک تیشرت، یقه اسکی، شومیز و بافت به رنگ های سفید، مشکی و نود که تو فصل های مختلف یا سایر آیتم ها قابل هماهنگی باشه.

استایل مینیمال چیست

البته اینجا میتونید از طرح های راه راه هم استفاده کنید مانتو، بارانی، ترنچ کت و پالتو با رنگ های خنثی مثل کرم، سورمه ای، قهوه ای و خاکستری. کارها باید ساده و به دور از نقش و نگار و شلوغی باشن.
اکسسوری ها در استایل مینیمال ساده و ظریف هستند. انتخاب ما جواهرات و سایر اکسسوری های دور از تزیینات اضافه و بزرگ نمایی هست. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که کارای شلوغ و پر نگین رو دوست دارند، بهتره این استایل رو فراموش کنید.


در این استایل راحتی یک اصل مهمه پس کفش هایی رو انتخاب کنید که رنگشون خنثی بوده و کاملا راحت باشن تا به راحتی با لباس ها قابل ست شدن باشن. آرایش هم مثل سایر بخش ها بهتره خیلی کم و طبیعی باشه. پس آرایش غلیظ رو در این استایل فراموش کنید. همینطور رنگ و مدل موها ساده بوده و رنگ های فانتزی انتخاب مناسبی نخواهد بود چرا که یک مینیمالیست همیشه انتخاب هاش بر مبنای سادگیه.
فرقی نمیکنه که خانم باشید یا آقا، فارغ از جنسیت میتونید استایل مینیمال رو انتخاب کنید و با رعایت اصول و کمی خلاقیت در کمال سادگی، خوشتیپ و جذاب باشید.

استایل مینیمال و نکات آن کالاتیتر
حالا بیاید کمی راجب رنگ ها در استایل مینیمال صحبت کنیم :


همونجوری که گفتیم در استایل مینیمال پالت رنگی محدودی وجود داره. در این استایل از رنگ های خنثی مثل سفید، مشکی، خاکستری و رنگ های نود و کرم، سورمه و قهوه ای استفاده میشه که البته سفید و مشکی رنگ های اصلی هستند و با همه رنگ ها قابلیت هماهنگی دارند.

این به این معنی نیست که اصلا نمیتونید از رنگ های دیگه استفاده کنید بلکه میتونید نهایتا یک آیتم رو از سایر رنگ ها مثل قرمز، سبز و … انتخاب کنید.

لباسهایی که انتخاب میشن ساده هستند و از نقش و نگار و طرح های شلوغ هیچ خبری نیست مگر راه راه. شما مجاز به استفاده از طرح راه راه( افقی یا عمودی) در یکی از آیتم ها هستید.

برای سبک مینیمال از چه اکسسوری های باید استفاده کنیم؟


به کار نبردن تزئینات و اکسسوری‌های برجسته و اغراق‌آمیز در استایل مینیمال در طراحی لباس از لباس‌های ساده ولی باکیفیت استفاده می‌شود. زرق و بررق، پارچه‌های براق، دکمه‌های طلایی، سنگ‌دوزی، گل‌دوزی، تکه‌دوزی، مروارید، مهره و …. در طراحی لباس‌های سبک مینیمال هیچ جایگاهی ندارد.

این آیتم‌ها تنها به صورت محدود و ظریف و کاملاً به شکل خلاقانه که تنها هاله‌ای از زرق و برق را داشته باشد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. طرح‌های خط‌دار ساده، همانند راه‌راه نخستین انتخاب مینیمال‌ها به شمار می‌رود. در این سبک به جای تاکید بر تزئینات، برش‌های حرفه‌ای و کیفیت دوخت لباس‌ها مورد توجه و تاکید است. این نکته‌ای است که باید اساتید طراحی مد و لباس به هنرجویان خود آموزش دهند که نباید در طراحی مد و لباس‌های سبک مینیمال از عناصر پر زرق و برق استفاده شود.

style minimal
داشتن یک سیلوئیت زیبا


سیلوئت (Silhouette) در زبان انگلیسی به معنی نیمرخ سیاه یا سایه است و در دنیای مد و لباس به تیپ پوشش و فرم لباس‌ها و در کل به استایل شما گفته می‌شود، یعنی خطوط سایه روشنی که در اندام شما پس از پوشیدن لباس‌های‌تان ایجاد می‌شود. که در دوره طراحی لباس آموزشگاه پیشکسوتان بطور کامل به مبحث مهم سیلوئت اندام پرداخته می شود. جدای از ترکیب رنگ و سایر جزئیات دیگر که قابل مشاهده است. در سبک مینیمال، یکی از فاکتورهای موثر در زیبایی و آراستگی لباس‌های شما همین سیلوئت است که با انتخاب یک سیلوئت زیبا و جذاب، تیپ ساده‌تر و آراسته‌تری برای خودتان ایجاد کنید.


ارجحیت علاقه به مد


وقتی استایل مینیمال را انتخاب می کنید، دیگر نیازی نیست خیلی به فکر این باشید که «الان چی مُد شده؟»، بلکه می توانید هر آنچه را دوست دارید بخرید و از پوشیدنِ آن لذت ببرید. در واقع، این شمایید که لباس هایتان را انتخاب می کنید و صنعتِ مُد برایتان تصمیم نمی گیرد!

این آزادی در انتخاب، به مرور زمان حس خوشایندی را ایجاد می کند. هر آنچه را دوست ندارید دور بریزید و به سراغ لباس‌های مورد علاقه تان بروید.


کیف برای استایل مینیمال


کیف های ساده زنانه، در انواع مختلف مثل کیف دوشی، کیف یک طرفه، کوله پشتی، کیف مجلسی و... گزینه های بسیار مناسبی به شمار می روند. سعی کنید کیف هایی را انتخاب کنید که هیچ وقت از مُد نمی افتند؛ در ضمن، کیفتان نیز باید به رنگ خنثی باشد!
کیف شما نباید زرق و برق زیادی داشته باشد و یا اینکه روی کیف جیب های زیادی دیده شود.
همانطور که گفته شد هرچه به سمت سادگی بیشتری برای انتخاب آن برویم به سبک مینیمال نزدیک تر شده ایم.

استایل مینیمال در مو

در استایل مینیمال چه آرایش و مدل مویی باید داشته باشیم؟


مدل مو و آرایش ساده


انتخاب مدل مو ساده و آرایش ساده، اهمیت زیادی در استایل مینیمال دارد. یادتان باشد که پوست زیبایتان می تواند زینت بخشِ استایل ساده تان باشد.
در صورتِ انتخابِ این استایل، اصلاً نیازی نیست به سراغ آرایش های سنگین و مدل موهای پیچیده بروید، چرا که زیبایی و جذابیتِ استایلِ مینیمال شما، در گرو تک تکِ عناصری است که از آن ها بهره می برید!

و در آخر


مینیمالیسم و استایل مینیمال، روز به روز، پرطرفدارتر می شود. سادگی مینیمالیسم، ذهنتان را آرام میکند و استایل شما را شیک و زیبا می سازد.. وقتی استایل مینیمال را انتخاب می کنید، باید به سراغ های لباس های ساده و رنگ های خنثی بروید؛ زیورآلات ساده و نه چندان ظریف را انتخاب کنید؛ کیف و کفش های ساده را برای ست کردن برگزینید؛ و در نهایت، دورِ مدل موهای عجیب و غریب و آرایش غلیظ را خط بکشید!

هنگام انتخابِ لباس برای استایل مینیمال، سادگی را در ذهن داشته باشید تا بتوانید بهترین و شایسته ترین انتخاب را انجام دهید. یادتان باشد که اصلاً مجبور به انتخابِ یک استایل نیستید، بلکه می توانید متناسب با روحیه، سلیقه و مقصد مورد  نظرتان، استایل های مختلف را انتخاب کنید.ما در فروشگاه اینترنتی کالاتیتربه شما در ساخت یک استایل مینیمال با کم ترین هزینه کمک خواهیم کرد.

چگونه یک استایل مینیمال شیک بسازیم؟

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟